Hneď na začiatok si povedzme, že tento článok nebude zahŕňať nejaké konkrétne recepty. Nebude obsahovať ani nejaké prísne pravidlá, ktoré musíte presne a do detailu dodržiavať, aby ste bola štíhla a zdravá. Pretože takýto výsledok môžete dosiahnuť aj vtedy, ak budete počúvať predovšetkým svoje vlastné telo.

A to je vlastne zároveň prvá rada, ktorú v prípade záujmu môžete zobrať vážne, pretože práve tá je funkčným základom zdravého stravovania.

pomaranč, voda

Teda ako už možno tušíte, v tomto článku nepodporujeme žiadne extrémy. Ani rýchle a radikálne zmeny v stravovaní, ktoré by mohli byť pre vás a pre vaše telo šokom. So zdravím stravovaním sa musí začať postupne, vytvoriť si určité návyky, ktoré budete vedieť dodržiavať, no a tieto sa následne snažiť pravidelne nasledovať.

Ale ako zistíte, ktoré návyky sú zdravé?

Predovšetkým vám to prezradí vaše vlastné telo a to, ako sa po tej ktorej strave/potravine cítite. Naozaj, dá sa to a čím viac budete venovať pozornosť práve tomu, ako sa po konkrétnej strave cíti vaše telo/myseľ, tým viac budete mať tento prirodzený inštinkt vytrénovaný a pôjde to ľahšie. Samozrejme po konkrétnej strave sa musíte cítiť aj fit. Nejde iba o to, či vám chutí alebo nie. Zároveň minimálne tie všeobecné zásady zdravého stravovania poznáme všetci.

ovocie a zelenina

Ako sa do toho pustiť?

V úvode článku bolo spomenuté, že radikálne a náhle zmeny nemusia byť ideálne. Práve preto začnite postupne, a to napríklad minimálne jedným zdravým návykom, ktorý však budete aplikovať denne.

  • Napríklad jednu všeobecne nezdravú pochúťku skúste denne nahradiť zeleninou.

Určite sa dopustíte občasných chýb, ale to nevadí

Sme ľudia a občas robíme chyby. Aj čo sa týka zdravého stravovania. A hlavne zo začiatku. Menšie prehrešky ale nikdy nesmú byť dôvodom na to, aby ste sa na vysnívaný cieľ vykašlali a začali kaziť všetko od základov. Občasný prehrešok preto nie je fatálny.